söndag 24 oktober 2010

Besök


Det har varit en grå och regnig dag här, men ganska varm.
Så det blev lite mera städning idag och sedan bakade jag lite kanelbullar och ostsemlor.
Men en hel del av det som fanns på listan över saker jag borde ha gjort det här veckoslutet är ännu ogjorda:
 endel av blomlökarna och en buske är ännu oplanterade,  det finns ännu lite grejer som borde tas in före vintern, pannan borde ha sotats idag, strykhögen har inte minskat och i tvättmaskinen finns tvättade kläder som borde hängas upp. Men, kanske jag hinner (orkar) göra något under veckan som kommer också. Om inte, så får det bli till nästa veckoslut.

Min bror kom överraskande på besök och hade med sig den här lilla krabaten, som han har till låns för några veckor.

Hon är en blandning mellan lagotto och cockerspaniel och är helt bedårande.


På eftermiddagen höll regnet upp så mycket att vi (surprise, surprise!!) hann med en tur ut i svampskogen också, så nu har jag ganska mycket svampar här som borde rensas.

Nu börjar sista veckan med sommartid och sista chansen att göra något ute efter jobbet.  Nästa vecka blir det mörkt en timme tidigare.

Ha det så bra alla ni som tittar in här!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar