lördag 3 september 2011

Torget idag

Det var en fin, höstlig torgdag idag. 
Dagen började med sol, men lite kyligt var det nog i torgstugan. 
Nu gäller det att plocka fram pulsvärmare, sockor, tröjor och sjalar igen.

Fantastiskt fina äppel i grannstugan.

Fint framsatta med bladen med i korgarna!

... och höstblommor utanför stugan.
Den här tiden på året ångrar jag att jag inte köpte och planterade dahliaknölar... Lovar mig själv att jag inte får missa det nästa vår! 

De är så vackra.


Och här en bild från den andra grannstugan.
Titta på den tovade västen här i förgrunden.  Helt underbar.

En halvtimme före torget var slut kom det sedan en regnskur. 
Det har varit ganska typiskt för den gångna veckans väder:  sol och regn om vartannat.  Det är bäst att vara förberedd på allt.

Mattasmannen var inte förberedd på regn... Han var ut till torget med sin elmoped och var halvägs på väg hem när han överraskades av regnet...

Jag önskar er alla som tittar in en fin fortsättning på veckoslutet!

1 kommentar:

  1. Vad fint de var upplagt med äpplena :) verkligen smakfullt och den västen var verkligen snygg. Det är tråkigt med detta regn som kommer i tid och otid, hoppas det gick bra för dej ändå på torget Kram Suss

    SvaraRadera