söndag 25 mars 2012

Virkade påskägg



Var igår till Sjundeå på min brors och brorsons födelsedagskalas, och eftersom bilresan i en riktning räcker ungefär två timmar och jag inte kör, så utnyttjade jag tiden till att virka påskägg.


Hade tänkt mig randiga påskägg i olika fina färger, men bestämde mig sen ändå för enfärgade.

Har virkat dem på 8 cm's styroxägg.
Upphängningen är inte klar ännu (vet inte hur jag vill ha den), men annars är jag helt nöjd.
Det turkosa garnet hade jag med mig, men de andra färgerna köpte jag 'på vägen'. 
Vi stannade nämligen vid Jumbo köpcentrum, eftersom sonen skulle köpa kläder och då fick jag en chans att titta in i bl.a. Hemtex.
Garnet är därifrån, 1,95 eur för ett nystan och de finns i en massa fina färger.
De fanns en hel del andra fina saker där också, skulle ha velat köpa lite allt möjligt...
Korgen med rosorna kunde jag inte motstå. Den passar bra till mina handarbeten som är på gång.



Åtta ägg hann jag med under resan.
Tror de här äggen skulle passa bra i en stadigare kvist eller gren som är vitsprayad.

Ha en skön söndagskväll!

2 kommentarer:

  1. Jamen gissa om dom skulle vara snygga i en stadig gren, dom var jättefina! Tänk så bra vi som handarbetar kan utnyttja tiden, det är väl förnämligt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Så fina ägg du virkar. Korgen är ju helt underbar med så fina rosor på.

    Ha det gott.

    Kram Karin

    SvaraRadera