onsdag 1 december 2010

Paketkort och gamla julkort



Det blev svartvita band på mina paketkort.





Tänkte laga mera paketkort med en del av den här fina bilden på grå kartong och med röd-vitt band. 

Men först måste jag hitta grå kartong.  Köpte redan en förpackning, men den var för tunn.

Köpte idag en ny jultidning och där fanns kristyrer.  Tänkte jag skulle pröva på att laga sådana på veckoslutet.

Jag har det här vackra gamla kortet, som jag kunde använda till dem.


Tänkte ta färgkopior och klippa ut en bild i lämplig storlek att sätta på kristyrerna.


Jag har en massa vykort från början av 1900-talet och det här kortet  är ett av dem.  Det är skickat till Mattasmannens farfars syster, medan hon bodde här på Mattas.

Hilda hade ett stort fint album, där hon samlade alla vykort hon fick.  Hon hade fått/köpt albumet 1906, så de första korten är från den tiden.  Albumet hittade jag ute på vinden här i huset.  Tänk, vilken skatt.  Många av korten är fullskrivna med liten,liten text, så de är ganska svåra att läsa.  Man ville få mycket sagt på ett litet vykort.



Ha det så bra!




3 kommentarer:

  1. Så utrolig fine pakkekort!!
    ten så flotte kort du har funnet, dette er noe annet enn en SMS eller en mail!

    Nyt tida vi er inne i og klem fra meg;)

    SvaraRadera
  2. Jättefina blev dom!
    Vilken vacker handskrift man hade förr, tänk nu har man knappt tid att skriva för hand.....
    Kram

    SvaraRadera