måndag 5 juli 2010

Årets lantloppis och fynd


Vi hade ett fint lantloppis i går med stekande sol och massor med folk.  Härligt med en massa människor och en gemytlig stämning.  Folk trivdes med att göra fynd, träffa bekanta och dricka en kopp kaffe.  Det är bara en gång om året vi har så här mycket folk på vår gårdsplan!


Vår egen försäljning gick mycket bra fastän vi sålde endast kläder, mattor, tidningar och böcker den här gången .  Endast en matta blev kvar.

Jag gjorde själv också en hel del fynd... Här är vad jag samlade på mig den här gången.
Två stycken mässingsljusstakar för blockljus.



En vit porslinsform till blommor...


Gammal ylletröja med fint mönster som jag hoppas är helylle och går att tova.



En liten hjärtformad ljusstake.

Liten burk med fin knopp.  Passar till badrummet.

Jag sökte speciellt efter lite högre ljusstakar som kan målas.  Tänker sedan limma en fin tallrik utanpå såsom Josefine har gjort här.  Tack för idén Josefine!  De här ljusstakarna blir bra till det.  Kanske ännu bättre om man svänger dem upp och ner.


De här ljusstakarna passar också, 50 cent för paret.


Och de här, 1 euro per styck.

Hittade också de här tallrikarna.  Ser ni, det passar perfekt.


Två kryddburkar i glas.

Här är en fiffig sak för att ånga grönsaker, 1 euro.



Några påskägg till nästa års påskpyssel, 50 cent.


Tre stycken Arabia tekoppar.  Faten hör inte till kopparna, men är också fina.  1 euro per par.



Nu har jag också en höna i trädgården...


Fin, stor, vit ytterkruka, 1 euro.



Och slutligen en helt ny växtställning, som går att skruva ihop som man vill, 2 euro.

Allt det här blev tillsammans högst 20 euro.

Ha en bra måndag ni alla som tittar in!


3 kommentarer:

  1. Hönan är underbar, och vad FINT det blev med tallrikar på ljusstakar, speciellt din variant!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det roligt att fynda på loppis, och skönt att sälja av lite saker där också! Jag gjorde just min första "car boot sale" häromveckan, och det var skönt att inte behöva slänga sakerna, utan kunna låta dem återanvändas och dessutom få lite pengar för dem.

    Vi har en sådan insats för ångkokning som du fick tag i och den är verkligen jättebra!

    Varma sommarhälsningar,
    Helena, The Swenglish Home

    SvaraRadera
  3. Det var riktigt fina fynd! Saknar att gå på loppis, men vi har hela tiden varit upptagen, när det har funnits här i närheten.

    SvaraRadera