söndag 18 maj 2014

Sommarveckoslut

Det har varit ett härligt veckoslut, sol och varmt, och jag har jobbat ute en hel del. Fast det syns inte på mina bilder... Märkte att nästan alla mina bilder jag tagit det här veckoslutet är matbilder...??

Fredagskvällens mat var ingen snabbmat precis.  Vi fick nyfångade strömmingar av grannen  på fredagsmorgonen. Mannen min hade rensat dem, men när jag kom hem så tog jag ännu ryggbenen bort och stekte  strömmingsbiffar. 





Mums! Det finns väl inte mycket som är godare än det här. 

Efter allt utejobb på lördagen åt vi hemlagad pizza.


Och idag lagade dottern en lite försenad morsdagskaka, som naturligtvis var en Brita-kaka, eftersom rabarbern är som bäst just nu. Sååå god!

Idag slog de här skönheterna ut.  Mina fina vita Thalia narcisser.

Igår försådde jag en hel del: luktärter, krasse, rosenskäror, gurka, squash och en hel del annat. Sådderna satte jag i mitt lilla växthus. 


Idag städade jag pannrummet och förde ut överbliven, dålig pelletts på trädgårdsgångarna.
Städade i trädgården och sonen förde bort alla säckarna, krattade och förde bort alla  lövhögar till komposten, plockade fram all rekvisita som vi behöver på torget (det börjar igen nästa vecka), var ut till torget och städade torgstugan, klippte gräs. Check!


Dessutom hann vi också dricka kaffe ute och gå omkring i trädgården och njuta.


Ännu blommar den Sibiriska nunneörten. 


På lördagen bar jag också ut allt som jag sått inne. Jag orkar inte bärä ut och in på mina plantor, så jag satte dem här i skuggan och hoppas att de inte tar illa upp.

Nu tror jag det är dags för duschen och i säng, för att orka tidigt upp i morgon. Fast det är så fint därute så man skulle gärna sitta ute ännu. Klockan är nu snart 11 på kvällen och det är ännu nästan 17 grader varmt! Och blåser varma vindar...

Ha det så bra!




1 kommentar:

  1. Trevlig läsning ovh fina bilder! Trevlig sommar, det ät väl det nu.....:) Kram

    SvaraRadera