tisdag 7 juni 2011

Ödets blomma

På söndagen planterade jag och dottern ut en hel del av de blommor jag frösått.  Men det såg ganska trist ut i krukorna men de små plantorna.  Så jag behövde lite färgklickar och styrde kosan till Nybondas Trädgård här på Pellinge.

Jag gillar inte gula blommor och inte orange färgade blommor heller.
Men jag blev totalt förälskad i de här! Färgen var så intensiv.

Jag bara måste få dem.  Ödets blomma lär den ska heta.

Bilderna är från växthuset.


Titta vilken färgprakt där är just nu! Det blir lite svårt att välja när man ser det här.


De här blommorna kom med hem - vit verbena, ödets blomma och en hel del vita rosenskäror.


Dessutom småblommig, röd petunia (surfinia heter den visst) och vit lobelia.


Blommorna jag köpte blev planterade i de gamla mjölkkannorna.

Några lobelior vid grindstolparna.




Här njuter vi nu av varma, sköna sommardagar!  Hoppas ni gör det också!

8 kommentarer:

  1. Åhh...vilken färgprakt och visst, det är svårt att välja bland alla vackra krukor.
    Precis som för dig, brukar också mina egna plantorna visa sig vara av mindre format än de köpta och man får fylla på med lite annat :)
    Ha det gott! / Bea

    SvaraRadera
  2. Oh, vilken färgprakt, förstår att det är svårt att välja , vill ju ha allt. I morgon ska jag till handelsträdgården och köpa plant.
    Önskar en God Natt!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  3. Så mycket vackert det fanns i växthuset... Ser så ljuvligt ut med de gamla mjölkannorna och blommor i...
    Ha det bra i värmen !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Vilken blomsterprakt!
    Jag tycker inte heller om gula och orange blommor, men de finns ändå i min rabatt just för att jag tycker att det blir en fin färgklick :)

    SvaraRadera
  5. Men så många underbara blomster du hittade och snyggt arrangerat blev det också! Jag tror ju inte heller jag skulle falla för orange blommor men dom du köpte var ju bedårande. Egentligen är ju inte några blommor fula, dom är ju alla så fina.
    Vilken blomsterprakt och dom röda petuniorna var ju fantastiska!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Vilka mängder av blommor, jag skulle ha svårt att välja bara någon! Den orange färgade passade ju perfekt i den vackra rostiga kannan!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Mmmmm vilka härliga bilder :) underbara blommor Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar färg du valde, jag tycker verkligen om den varma orangeröda färgen på dom, och dom ser ju perfekta ut i mjölkspannarna.
    Ha det fint :)

    SvaraRadera