onsdag 25 september 2013

Inspiration

Förra veckans torsdag var jag ledig och använde dagen till lite kreativt arbete. Det är så roligt att bara låta fantasin flöda och tankarna flyga

 

Plockade fram några gamla julkorgar och fyllde dem med mossa, taklökar, små äppel, rosenkvitten och ekollon. Lagade också en krans med mossa och lärkträdskvistar. När jag behövde något gick jag en sväng i skogen och plockade mera material. Lyx!

Kransbottnarna gjorde jag av vildvin som jag tog från husgaveln där det finns alldeles tillräckligt av dem. Drog först bladen bort och tvinnade dem sedan till kransar. Sedan använde jag mahonia, utblommad ölandstok, tuja och nypon.

Förra veckan var det ännu varmt och skönt ute med varma vindar. Det kom några små regnskurar, så jag pysslade lite inomhus också. De här broscherna gjorde jag redan i somras, men nu limmade jag fast broschnålarna och sydde fast knapparna.
Har igen samlat på mig lite glasburkar så jag gjorde några ljusburkar. Använder dem också som vaser. Limmade fast spets och virkade dukar med decoupagelack (spetsarna och dukarna är loppisfynd).
 

 

Stenar som kan användas som dörrstoppare eller bara som prydnad. De här dukarna är också loppisfynd som jag färgat.

Plockade just in några blommor utifrån, för nu har vi kallt! Det är endast 5 grader nu! Hujedamej, vad det känns kallt.

Ha det så bra allihopa!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar