onsdag 17 juni 2015

Första semesterdagarna

Två och en halv dag med trädgårdsjobb och nu börjar det mesta vara under kontroll. Så gott som allt är sått i trädgårdslandet. En hel del plantor, som skall i växthuset,  är ännu oplanterade, men skulle behöva en hel del mera mylla för att få det gjort. 

Började  idag plantera ut blomplantor, men nu har det igen börjat blåsa så mycket att jag fick sluta.
Myllan båser i ögonen, plantorna brister, blomkrukorna blåser iväg, så det är bara att invänta lite lugnare väder. 

Men byket torkar bra! Så länge det hålls på kvar på bykstrecket.


Finns nog inte nåt roligare än att hålla på och pynja i trädgården. Tankarna vilar och man glömmer bort tiden.

Jag har många nya lådor i år, och så nya växthuset förstås.


Det jag tillsvidare lyckats bäst med är bladkålen, som är så här fin ännu.  Ingen har ännu varit och äta på den. Men så har jag den också ordentligt intäckt. 

Rukolan i växthuset är också bättre än den nånsin varit.  Stora och fina blad, och inga hål på den!!

Kanske jag nu borde städa lite här inne så länge jag väntar på att vinden skulle avta lite. Det behövs minsann också. Städas alltså.

1 kommentar:

  1. Ja fasiken va det regnar o blåser, hela tiden. Jag har också planterat blommor idag vid trappan, skulle ju bli fint till midsommar o sen kom regnet..Du hade rejält med vatten i ena pallkragen..Jag har bara 3 pallkragar, kanske jag skaffar en några till, men så har jag ett ganska så stort trädgårdsland å..ha en skön midsommar..

    SvaraRadera