torsdag 10 november 2011

Frostnatt


Förra natten hade vi vår första egentliga frostnatt.
Allt var vitt och fint i morse och vi har strålande solsken.
Här en frostnupen höstvädd.


Vackra rosenskäror.







Annars är här lugnt och skönt. 
Sov länge, har läst bloggar och surfat på nätet, och för en stund sedan var vi till butiken för att handla lite mat.
Ända nackdelen med det fina solskenet är att det syns så bra att här borde städas... men jag får väl sitta stilla och vänta att solen går ner, så syns det inte mer...

Ha det så bra allihopa som tittar in!

12 kommentarer:

  1. Fint det är med frosten ändå!Vi har klarat oss än sånär som lite på gräset ett par gånger.
    Ja så här ser ut i solen jag håller med :-)men som du säger så har ju solen snart gått ner ;-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. vi hade -0,7 grader natten till i går, så det var inte alls lika vitt på marken här på morgonen. och jag saknar inte det vita det minsta! :)

    SvaraRadera
  3. Nog är frosten fin ,här är det bara dimma ,fina bilder ,Nette

    SvaraRadera
  4. Härliga frostiga foton.. Hoppas du mår bra efter operationen..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  5. Det blir verkligen vackert med frosten i trädgården så här års :) kram Suss

    SvaraRadera
  6. Hi Mona
    Just found your lovely blog as I saw you had visited mine!
    Your photos of the frost bloomed flowers are lovely - thank you for sharing.
    I look forwrad to having a look around your blog.
    Have a great weekend
    Gill

    SvaraRadera
  7. Tänk att frosten kan göra blommor vacker...
    var själv å fotade lite visset igår och fick en kanonbild...
    tycker jag själv....
    såg att du hade lagt dig till min blogg...
    kul kul...

    Ha d gott i skärgården...

    SvaraRadera
  8. Så vackert och så fina foton!!!

    Önskar dig en riktigt fin farsdag!

    Kramar!
    -Pia-

    SvaraRadera
  9. Vi har också frost här och det är knipande vackert när rimfrosten sitter kvar på grenar och löv. Du har ju tagit så fantastiska bilder så det är en ren njutning att titta!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Jag hade tyvärr inte sett ditt mail ,jag ska kolla priserna till imorgon ,kram Nette

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder! Här hade vi också frost i morse men jag hann inte att fotografera. Njuter av dina bilder istället.
    Kram kram
    Nelya

    SvaraRadera
  12. Oj va frost ni har haft...ser fruset och kallt ut....
    här hade vi +6,6 i morse så än har vi inga hintar alls om att det ska bli vintern...
    kollade min dagbok....
    ifjol var det -18 och snö....
    lite annorlunda.
    Håller med om att solen inte gör städningen till sin fördel....
    mina fönster är rätt skitiga i solsken...

    Tack för titten hos mig och för grattisar på bröllopsdagen...

    Tjingelingen.

    SvaraRadera