söndag 27 november 2011

Vinden viner i knutarna...


Det blev en liten bloggpaus här, fast jag hade tänkt mig att jag skulle skriva inlägg på löpande band nu när jag är ledig.
Men så fungerar det tydligen inte.
 Jag har pysslat och pynjat med allt möjligt, men jag har inte suttit vid datorn särskilt mycket...
Känns lite konstigt att ha tid att göra också sådant som inte alls är viktigt...
Att bara sätta sig i soffan och se på gamla filmer i flere timmar mitt på dagen...
Nåja, visst har jag gjort mycket annat roligt också.
Mangelhögen är borta, strykhögen är borta.
Jag har sorterat mina garn och tyghögar.
Allt börjar vara på sin plats.


Jag har pysslat och stämplat och limmat och klistrat, stickat och virkat och sytt.

Jag har gjort allt, som jag annars inte har tid med den här tiden på året.

Känns lite overkligt att vara ledig så länge, sjukledig men ändå inte sjuk. Jag får nästan ont samvete...
De färdiga resultaten av allt jag pysslat med skall ni snart få se, bara jag får allt färdigt och fotat.

Försöker också hinna ut på en promenad varje dag.
Här är några bilder från förra veckoslutet, då vi hade lite frost.  Här ligger ett tunt istäcke på viken.

Solen är så lågt nere mitt på dagen att de små sandkornen och stenarna på vägen har långa skuggor.




Just nu blåser här så mycket så man tror att huset skall flyga iväg.



Jaha, där gick elen.  Tänkte just börja skriva att som tur är har vi inte haft el-avbrott ännu, och just då blev det mörkt.

Men det var bara ett kort avbrott, kanske tjugo minuter.  Hann just tända alla ljus, så kom den tillbaka.

Önskar er alla en trevlig fortsättning på söndagskvällen!

 

3 kommentarer:

  1. Härliga inspirerande bilder.
    Man får så mycket ideér av att titta in här:)

    Ha det bra i blåsten
    kram
    från Karin i blåsten

    SvaraRadera
  2. du har alldeles rätt - små, små doser av helsingfors är okej. varje gång jag är där, blir jag så glad över att jag bor där jag bor. ;)
    trevlig advent!

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint du har åstakommit nu när du har tid att pyssla, njut av ledigheten och ha inte dåligt samvete för det.
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera