söndag 29 januari 2012

Julen ut och våren in...


Nu har jag kastat ut julgranen. 
Det är inte många jular man kan ha granen inne så här länge.

Men igår, när det var en vacker, solig vårvinterdag, så tyckte jag granen liksom inte passade in längre...

Som ni ser, har den inte barrat alls. 
Alla barr sitter ännu kvar efter att jag klippt av grenarna!





På fredagen  köpte jag en bukett ranunkler, som är en av mina favoritblommor.

Det här ju nog det närmaste man kan komma en pion den här tiden på året.  Eller vad tycker ni?
Idag har det varit kring -7 grader. 
En vacker vinterdag. 
Och ändå har jag tillbringat hela dagen idag och igår med att städa, tvätta och laga mat, inomhus. 
Har knappt satt näsan utanför dörren...
Och nu börjar det vara för sent. Snart börjar det mörkna.

Önskar er alla en riktigt trevlig söndagskväll!


3 kommentarer:

  1. Jamen så är det ju ibland att man kommer inte utanför dörren på helgen. Jag har varit inomhus hela dagen i dag. Vackra Ranunklar...härlig färg och underbar blomma.
    Precis nyss ringde dottern och sa att hon var framme. Alltid skönt att veta att de kommit fram ordentligt.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Instämmer i påståendet om ranunklar och den färgen du har köpt är ju så läcker.
    Om pelagonier skall vakna nu eller inte, hos mig har fått se ljuset igen men någon ny jord har de inte fått ännu. Rätt eller fel, vet jag inte.
    Önskar dig en trevlig dag
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Takk:)
    Alldeles nydelig blomster, og siden peon er blandt mine favorittblomster så liker jeg ranunkler godt også. Imponerende hvor lenge julegranen din har holdt, vår gran begynte drysse etter en uke knapt. Selvhugget gran.
    Da må du ha en riktig god uke, klem

    SvaraRadera