söndag 21 oktober 2012

Det blev ett fint veckoslut...

Jag undrar vart tiden tar vägen? Är det faktiskt två veckor sedan jag skrev förra inlägget?
Tack för alla fina kommentarer, dom gör mig så glad!

Jag hade också ett fel i förra inlägget.  Tidningen där kjolmönstret finns är inte Suuri Käsityölehti utan Moda. Ett likadant mönster finns också i Novita tidningen.
Kjolen är nu färdigt stickad.  Behövs bara fästas lite trådar och trädas ett gummiband i midjan.
Tröjan börjar också snart vara klar, ena ärmen är nästan färdig.
Fast nu har jag börjat sticka mössor, så det kan hända att de andra stickningarna får vänta lite.

På lördagen hade vi uppehållsväder nästan hela dagen.  Vi hade besök av min yngsta syster med man och dotter, så det var en trevlig dag. 
Men söndagen började som en mörk och trist dag. 
Det har regnat allt emellanåt och just nu öser det ner igen.
Gick ut i skogen på eftermiddagen för att pigga upp mig lite  och för att plocka lite trattisar.
Det finns massor av dem, men jag plockade bara lite här och där, endast de största.
Så idag har vi ätit svampsås. 
Resten skall jag laga till svampsoppa, men det får bli till i morgon.

Det blev en trevlig, höstlig promenad och en trevlig pratstund med grannfrun.
Och kvällen fortsatte lika fint.
Råkade sätta mig framför tv'n när programmet Himlaliv med Malena Björndahl började. Ibland har man tur.  Jag brukar läsa hennes inspirerande blogg (Malenami), men det här programmet gav så mycket mer.
 Det var ett mycket bra program och det gav en hel del att tänka på.   Kan verkligen rekommendera (Yle Areena). Jag tänker definitivt titta på det en gång till.  Det är så lätt att glömma bort att vara tacksam och tacka för det man får.  Och att veta vad man vill.  Man får det man ber om....





Nu hoppas jag att ni alla får en riktigt fin vecka!


3 kommentarer:

  1. Hej Mona! Härligt att se foton från ert håll. Jag råkade oxå se Himlaliv. det var ett fint program.. Man skulle ju aldrig tro att hon studerat teologi när man följer hennes blogg..
    Hälsa med dej !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Så vacker hösten är hos dig och lönnlöven ligger så vackert utströdda och har så fina färger! Visst är det en härlig årstid om det inte regnar precis hela tiden.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Va fina bilder du visar.. Här håller det opp idag o är +5..igår regnade det igen kan väl säga..få se hur det går med alla vårlökar som skall opp till våren, de har väl ruttnat bort kan jag tro.ha en fin dag!

    SvaraRadera