söndag 25 november 2012

Julpyssel


Det har varit lite 'kaos' hela veckoslutet här i Mattashuset.
Pysselmaterial överallt. Och ingen har städat...
Men nu börjar veckoslutet gå mot sitt slut, och
det måste bli lite ordning här igen.


Här är delar till vimplar, färdiga att sätta band i.

Botten av linnetyg (köpt på loppis), hjärtan av gamla gardiner, spetsar, virkade  rutor och annat smått och gott.


Gamla julbollar, som inte används mer har här fått nytt liv när jag virkat runt dem.


De här halvfärdiga julbollarna är styroxbollar, som jag virkat runt med fasta maskor. Upphängningen fattas ännu. 

Änglar klippta från ett jultyg som jag köpt för länge, länge sedan.
De skall bli sydda på kort.

Här finns lådor med band, stämplar, papper, lim.


Mera gamla julbollar, som skall få nytt utseende, sidentyger köpta på loppis.

Lite julstämning med några julstjärnor, som jag köpte från matbutiken på fredagskvällen.

Igår tog jag itu med jullådorna också. 
Det är ett jobb jag helst skjuter upp, eftersom de finns inne i en garderob som är ca 2,5 meter djup och endast en halv meter bred.
Det betyder att man måste backa ut med alla lådorna...
Och jullådorna finns naturligtvis längst in, så en massa andra saker skall först bort.  Borde kanske försöka hitta på ett annat system.
Men nu har jag gått igenom dem, och plockat fram lite sådant som jag behöver nu.

2 kommentarer:

  1. Kan nog säga att du är på G nu många kul grejs på gång ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Vilken energi du besitter!:)
    Härligt att titta in här. Jag blir nästan irriterande mycket inspirerad, har ju inte tid till julpyssel så mycket jag önskar att jag hade.

    Ha det förberedelsebra!
    kram

    SvaraRadera