måndag 21 januari 2013

Fredagens loppisfynd



På fredagskvällen efter jobbet hade jag lite tid att gå till loppisen, eftersom jag skulle åka hem med sonen och inte behövde hinna med bussen.
Den här gången hittade jag lite större och tyngre saker.
Fick ringa till sonen och be honom komma in och hjälpa mig att bära ut allt till bilen...

Den här vinterrocken, helt ny, lappen hängde ännu kvar på den.
Den betalade jag 25 euro för.  Den som sålde den hade betalat bara 30 euro för den, men ursprungspriset var 99,-.


En läderrock för 20,- i fint skick.

En megastor rulle med vackert presentpapper. Rullen väger 5,5 kg, så det är en hel del papper på den.
Tänkte att pappret skulle passa bra till det vi säljer på torget.
Nu borde jag hitta någon beskrivning på hur man själv kan laga fina papperspåsar.  Nån som vet?
Kostade 8,-.

Den här tavlan är också ganska fin. Broderat på linnetyg och fin vit ram.  Kostade 4,- euro.

4,5 kg vita trikåmattrasor för 10,-. Nu är det bara att börja virka.

En tröja i fin ljusturkos färg, 4 euro.


Och ännu en vit Luhta Home tidningskorg för 5,-.


4 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd du gjorde!

    Googla på "vik en papperspåse" och du kommer att hitta många förslag ;o)

    SvaraRadera
  2. säger samma sak..googla..!! va många fina saker!!Pappret va ju så himla fint.

    SvaraRadera
  3. Oj, vilka fina fynd, det är såååååå kul när man hittar så bra grejer på loppis.
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  4. Men, ojoj sicka enorma fynd du gjorde. Förstår att du behövde skjuts hem..

    Kram Maidi

    SvaraRadera