fredag 21 februari 2014

Vinterledighet dag 1

Började min vinterledighet på torsdag, men var ganska trött, så det blev inte så mycket gjort. På förmiddagen var jag till butiken, och här kommer några bilder.
Den här fina ladugårdsbyggnaden finns mitt i Söderby. Bilden är tagen genom bilfönstret.

 Vår bybutik, Söderbyboden.

Växthusen ligger ännu vinterdvala. Också den här bilden är tagen genom bilfönstret.


Brandsten. Lite vatten på isen.

Och viken ligger vit.

Mattas. 

På eftermiddagen var jag ut och gå. Den här gången mot Sandholm.
Det snöade sakta.





Björkar vid Sandholmshalsen.





Och här är jag nästan hemma tillbaka. Björkar i raka rader.

Annars blev det inte så mycket gjort. Försökte få strykhögen att minska, och städade lite på övre våningen, men that's it. Inte så där väldigt mycket vettigt. Men jag har, som tur är, ännu några lediga dagar kvar.

Ha det så bra! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar