söndag 4 maj 2014

Blommigt veckoslut

Det här veckoslutet har varit kallt, mellan 3 och 5 grader och endel regn. I går regnade det inte på dagen, så jag var ute i trädgården och jobbade, men det blåste kall vind.
Jag hade hjälp av dottern, och vi rensade rabatter, gjorde en ny rabatt, kärrade mylla och stora stenar. 
Men några timmar fick räcka, sedan ville man in och värma sig.


När vi var till butiken, tog vi en sväng till Nybobdas Trädgård också för att köpa några säckar mylla. 
Där finns en massa på gång och jag gillade den här orangefärgade blomman.  Fin färg!  

Den här var också fin. Men det lönar inte sig att köpa något ännu. Måste bli lite varmare först.

Men den här köpte jag.  Jättefin färg. 

Och ännu mera blomsterprakt. Dottern var ut i trädgården och plockade lite blommor att ta med sig hem till stan!



Igår kväll var vi också ut och gå en länk. Visst är det vackert fast det är kallt.





Idag regnade det hela förmiddagen, så vi tillbringade förmiddagen med att laga munkar. Jag lagade lite för mycket deg, så det blev en hel del. Den här 10 liters kastrullen var helt full, men (!!!) nu är det endast knappt halva kvar....

Så tänkte jag glömma en blombild från veckoslutet.  De här köpte jag i stan från matbutiken för lite under 6,- euro.


Önskar er alla en fin fortsättning på söndagskvällen!



1 kommentar: