torsdag 10 juli 2014

En hel del blommor (mest lobelior)


Jag köpte en del blommor före lantloppiset, för att få lite färg i mina krukor och planteringar.
Här på den gamla bänken har jag krukor med krasse och rosenskäror, men det räcker ännu länge innan de blommar, så den här petunian ger lite färg just nu. Den står i en av de höga zinkkrukorna jag köpte från ett gårdsloppis för 1,50 euro per styck. 


Penseerna är kvar ännu, och samsas med en nejlika och en rosenböna som växer med fart.

Jag gillar blå lobelior. Dessutom är de billiga. Här en som hänger på staketstolpen. Jag gillar också de vita lobeliorna, men jag får dem inte att växa och trivas lika bra som de blå. Det ser oftast lite risiga ut.


Här en blå lobelia i den andra zinkkrukan.


Och på en zinkbricka, också köpt på gårdsloppis.


Lobelior i vita korgar...


På siloväggen...

...och på bodans vägg.

På bodtrappan står en kastrull med luktärt, gräs och fjärlisblomster.

Lobelia och gräs i zinkämbar.

Och i ett gammalt rostigt oljefat.


Var ut för en stund sedan för att ta de här bilderna av den gamla cykeln, men kvällssolen var ännu lite för stark, så det blev inte bra bilder.  Men som ni kanske ser, så finns det lobelia i båda korgarna också här. 




Årets version av mjölkkannorna. Den svarta petunian är fin, men syns inte så bra här på bilden.

I den här grytan finns förutom lobelia, också krasse, rosenskära och prins Gustafs öga.


Blommor i gamla grytor och kastruller vid bodväggen.  Den gamla trälådan har tidigare använts till att förvara motorsågen i.



Ha det så bra alla ni som tittar in här!

1 kommentar: