fredag 4 juli 2014

Loppisdags




I söndag är det dags för årets Lantloppis och den här veckan har gått till förberedelser för det. Har städat skåp och lådor och fått ihop lite grejor som jag kan sälja.

Ännu borde jag gå igenom lite böcker och tidningar.

Har också gjort en hel massa jobb i trädgården, eftersom jag är ganska efter i tidtabellen. Jag var sjuk i en vecka och allt trädgårdsarbete är lite på efterkälken.

Igår klippte jag gräs nästan hela dagen. Men nu är nästan allt klippt. Men lite finns kvar att klippa i nedre trädgården.


Pionerna är lite sena i år, men nu har de första slagit ut.


Nästan alla mina plantor är nu också utplanterade. Men det räcker ännu flere veckor innan allt börjar blomma, så alla krukor ser ännu lite glesa ut... Har därför också köpt lite sommarblommor, för att få lite färg just nu.

Idag tog vi en liten paus i alla förberedelser och åkte på en loppisrunda. Det var gårdsloppisar i Seitlax Och det var roligt. Det är ju alltid roligt att gå på loppis, men det var också roligt att se alla fina hus och trädgårdar, som man inte annars ser när man åker förbi på stora vägen. 

Speciellt det första vi var till var helt super.
Det var det här fina husen med blommor på taken, som man beundrat när man åkt förbi. Men det är inte så mycket man hinner se när man susar förbi i en bil...


Här sålde de en hel massa fina saker och till loppispriser.



Jag köpte den här kannan, den rostiga buren och två höga zinkkrukor...

...och två trälådor och en zinkbricka.  Allt det här för 10 euro. 

Gårdsloppisarna fortsätter i morgon hela dagen.  Lönar sig absolut att fara och titta.

Ha det så bra!




1 kommentar:

  1. Fina loppisfynd,vackert med blommor på taket men hur fungerar det på vintern .trevlig helg ,nette

    SvaraRadera