söndag 12 oktober 2014

Äppel i mängder och blommor

Mitt förlängda veckoslut börjar vara slut. Det har varit så skönt med tre lediga dagar.
Igår tog jag itu med min mangelhög och fick allt manglat. Städade också min 'ateljee', så nu är allt på sin plats och färdigt för alla julpyssel! 
Hann också med att tömma och städa torgstugan. Men ännu finns strykhögen kvar och pelargonerna är kvar ute... Lite av tvätthögen finns också kvar.... Så det finns jobb kvar för nästa veckoslut också! 


Idag plockade jag äppel. De här äpplena är alla från ett och samma träd, och ännu finns det en hel del kvar på trädet. 

De är fina och stora. Nu är det bara att börja koka lite mera äppelmos. Kanske man kan leva  på äppelmos hela vintern? 

Vi har inte haft frost ännu, så det finns en hel del blommor ännu.   Men det ser ut att bli kallare den här veckan, så jag passade  på att ta lite bilder.



Ser att det skulle behöva vattnas lite här... Blommorna är under takkanten, så det hjälper inte att det regnar.

Krassen blommar för fullt.


Så också rosenskärorna.


Guvernörsblomman är också så fin.
Var det så att den klarar sig inomhus över vintern? Måste checka. 

Ha det så bra alla ni som tittar in här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar