torsdag 18 februari 2016

Vinterledigt. Förra veckoslutet.

Den här veckan har jag vinterledigt. Så skönt. Hade naturligtvis en hel del saker som jag planerat göra, men som vanligt så går det inte riktigt så... Har gjort en hel del, men kanske inte just det jag planerat. 

På lördagen vanliga rutiner. Butiken och kaffe hos en god vän. Och hennes superfina katt. Får kalla den bara 'katten', för den har så invecklat namn att jag inte kommer ihåg hur det skrivs. Börjar på M, där finns ett U med prickar, flere G efter varandra och åtminstone N och I.... Katten kommer ursprungligen från Rumänien, därav det invecklade namnet.  
Men det uttalas ungefär Munki, Monki eller Mynki.  Eller något ditåt. 


Katten är väldigt gosig av sig. Här i min famn.

På söndagen for sonen och jag iväg till Virkby, eftersom pappas lägenhet skulle tömmas. Pappa har flyttat in på ett servicehem, och kan inte ta så många saker med sig. Som ni ser var vädret väldigt snöigt och plaskigt. 

Först hälsade vi på hos min äldre lillasyster och hennes man, som bjöd oss på mat.


Sen iväg till pappas lägenhet, dit mina andra syskon också kom. Så roligt att träffa dem alla fyra och min brors fru, som också var med.

Här åker vi förbi Tytyri gruva.

Under bilresan passade jag på att lära mig virka star stitch crochet. Roligt! Svårt att sluta när man väl kommit igång.

Det var en massa barndomsminnen som kom fram när vi gick igenom pappas saker. 

En liten sak, nån dekoration, en visp, en bordduk eller kanske en bok, kan få många minnen att komma upp till ytan.


När vi var klara åkte vi ännu iväg och hälsa på pappa till hans nya hem.
Tog lite bilder genom bilfönstret när vi åkte. Här bakom träden syns Radhuset, där vår familj bodde när vi flyttade till Virkby 1968. Och här bodde vi ända till 1975-76. Kommer inte ihåg riktigt när det var vi flyttade bort. 


Slaskigt och plaskigt.


Här kör vi förbi före detta Kalkverket och en massa äppelträd. 

Hade tänkt skriva ett inlägg varje dag nu under ledigheten, men det blev inte riktigt så. Idag är det redan fredag..... och det är inte många lediga dagar kvar.

Ha det så bra!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar