torsdag 27 januari 2011

En händelserik vecka...

Torsdagskväll, äntligen.  
Den här veckan har varit låång och det har varit full rulle. 
Tvättmaskinen gick sönder på lördagen. På måndagen fick jag köpt en ny per telefon. Den skulle levereras hem idag och installeras och den gamla skulle föras bort. 
Yes! 
Det enda felet var, att den nya tvättmaskinen inte rymdes in genom dörren till tvättrummet, fast den gamla gick att få ut ( båda borde ha varit  60 cm breda maskiner...). Så killarna fick ta både den nya och den gamla maskinen med sig tillbaka. 


Jag fick sedan ordnat en annan modell som de har lovat leverera i morgon. Nu tog jag det säkra för det osäkra - den här gången blev det en 40 cm bred maskin. Nu hoppas jag att jag får tvätta i morgon kväll!

På måndagen för en vecka sedan beställde jag mera pellets, eftersom jag på söndagen kollat i silon att det började ta slut. 
När jag beställde sades det att vi får leverans inom en vecka. 
Bra! 
Men, leveransen kom först igår.  Vilket betydde att pelletsen i silon tog slut i måndags, sedan hade vi lite i säckar som tog slut på tisdagsförmiddagen. 
Så det blev några dagar som pannan inte fungerade och vi fick elda i kakelugnarna och köksspisen.



Här är vad jag hunnit med den här veckan:

- måndag kväll -
bära in ved, skotta snö, byta skruv till pannan , elda i kakelugnarna och köksspisen

- tisdag kväll -
barnvakt hos gudsonen, bära in ved, skotta snö, elda, söka fram elektriska batterier så Mattasmannen inte skulle frysa på onsdagen - kring -15 grader kallt ute nämligen

- onsdag kväll -
 Städa undan i tvättrummet eftersom tvättmaskinen skulle levereras idag, försöka få igång skruven till brännaren eftersom vi fått pelletsleveransen (lyckades inte utan konsultering), soptunnan skulle grävas fram eftersom vi hade tömning idag.  Den hade blivit bakom en stor snövall efter senaste snöplogningen. Så den skulle släpas över några höga vallar och den vägde som f...

torsdag kväll -
Nu är det lugn och ro här och varmt och skönt.  Idag behövde jag bara skruva fast en garderobsdörr.  Dörren lossnade nämligen när jag skulle ta fram en tröja i morse (jo, det är sant). 
Den lossnade inte helt, de lägsta gångjärnet satt fast, men de två översta lossnade helt, så dörren hängde och svängde och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, eftersom jag hade endast 5 minuter kvar tills jag skulle vara på busshållplatsen...  Jag lyckades stöda dörren med en stol, och fick hoppas att den inte skulle falla på Mattasmannen under dagens lopp... Och jag hann med bussen! (Och Mattasmannen klarade sig också utan att få dörren i huvudet under dagens lopp!)

Så det var en sådan vecka.
Och i morgon är det fredag!!!

Ha det så bra allihopa!

3 kommentarer:

  1. Vilken vecka, eländes elände, dom kommer ju inte ensamma dom där eländena. Nu kan man kanske hoppas att när 40 cm tvättmaskinen är på plats att allt skall fungera fortsättningsvis.
    Här går det också sönder saker för tillfället. Det kommer liksom i stim.
    Vilken vacker bild på grangrenen.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Det låter nästan som min vecka det där,men när tvättmaskinen går sönder det är nog med det värsta som finns,(ett år sen det hände här) trevlig helg Nette

    SvaraRadera
  3. Usch vad det har varit struligt för dej. Inte roligt när något man hela tiden behöver är ur funktion. Hade ju problem med min bil ,var utan i en och en halv vecka.Kommer ju int på jobb utan bil..Så det var ett pusslande.
    Men hoppas ni har värmen uppe i huset igen och skönt veckoslut till er!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera