lördag 29 januari 2011

Loppisfynd


Jag har fyndat lite på loppis.
Först ett par skor, som jag bara inte kunde motstå.
Med fina broderier.

Kanske de inte blir använda, men fina att titta på är de...



En våg, som såg intressant ut, för 3 euro.



En  Nuutajärvis Pioni ljusstake för 2 euro. Det här är den större modellen.  Jag har en stor och två små från tidigare.


Några böcker...

En lampkupa, som har så fin färg.  Tänkte använda den som vas.


Ett par skor till dottern, som har lite mindre fot än vad jag har.

Tre stycken pärlhalsband med stora träpärlor.  Pärlor behöver man alltid.

Fina skedar i rostfritt stål. Och i originalförpackning. Kostade bara några euro.

Hittade också lite broderier som kan användas till allt möjligt, bara jag får inspiration (och tid) till att sy igen.


Det här gillar jag.  Det kommer att bli fint på en kudde, kanske...


Härliga fjärilar i korsstygn.


Önskar er alla som tittar in en riktigt trevlig lördag!

2 kommentarer:

  1. Såå många fina fynd du gjort ,rosenskorna måste du ju låta stå framme som stilleben på något ställe dom är ju för underbara,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Så fina fynd du gjort på loppisen, jag är alltid dårlig på att hitta saker och därför blir det allt för sällan jag går på sånt. Den blå glaslampan för ex., den skulle varit fin hos mig. Hoppas helgen har varit mera stilla än vad det låter som du har haft nu i veckan och att du har tvättmaskin och pellets igen. Kallt hus och berg av tvätt är inget som får oss på bättre humör direkt.
    Njut resten av helgen :)

    SvaraRadera