fredag 11 februari 2011

Redan fredag...


Den här veckan längtade jag inte precis till fredag...  För det betyder att min vinterlediga vecka är nästan slut.
Vila har det blivit, men inte så mycket annat.  Det mesta jag hade tänkt göra är nog ännu ogjort och lär så förbli ännu en tid.

På tisdagen fick vi 10 cm snö till.  Vi har ju liksom inte tillräckligt från tidigare...

Det är så vitt och rent och fint överallt.

Resten av veckan har vi haft kalla, soliga vinterdagar. Som gjorda för promenader eller skidturer.
De här bilderna tagna genom bilrutan, när vi var till stan i går morse.

Ni skall nu inte tro att det blivit något uteliv här inte.
En enda gång på hela veckan var jag ut och gå.

Förutom att jag på tisdagen var ute och skottade snö förstås.


Idag var jag in till grannen på en kopp kaffe och en pratstund och för att titta på hennes fina orkidéer.


Vilka skönheter!

Den här var fin. Stor och mäktig.



Hon har 15 olika orkidéer, som nästan alla har knoppar eller blommor. 
Och hon sköter dem exemplariskt.  Bladen blänker och frodas.  Hon doppar dem i vatten en gång i veckan.
Inte som jag.  Jag bara vattnar mina nu och då.  Men ändå blommar mina också fint, fastän bladen inte ser så fina ut.

Önskar er alla ett riktigt trevligt, vintrigt veckoslut!

6 kommentarer:

  1. Vilka skönheter du varit tillsammans med ,och snö igen ,skönt att du haft en ledig vecka,kram o trevlig helg Nette

    SvaraRadera
  2. Det var en del udda skönheter som jag inte sett förr. Snön är där den, vi får inte gjort mycket med det. Men jag är nog mest inne i varje fall. En ledig vecka kan gå otroligt fort men du hann kanske vila upp dig?
    Ha det fint :)

    SvaraRadera
  3. Här har vi också fått snö, så det är nog långt till vår, men jag håller med om att det är vitt och fint.

    SvaraRadera
  4. Vackra blomster.
    Visst är det en underbart vacker vinter vi har. Ni har ju fått enormt mycket snö. Nu fick vi en hel del i torsdags och fredags och nu är det kylan som också hittat hit.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Underbara orkidéer och härliga vinterbilder!
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  6. Du får riktigt välja själv,
    för du behöver definitivt en ny :)

    SvaraRadera