måndag 9 april 2012

Påskhelgen i Mattashuset.

En lång och fin påskhelg börjar vara förbi, och i morgon är det vardag och jobb igen.
Barnen kom hem på torsdagskvällen och vi har firat bådas födelsedagar, sonen fyllde år på fredagen och dottern idag.  
På fredagen försökte jag också städa lite, annars gick dagen till att förbereda för påskbasaren på lördag.

Det tar sin lilla tid att få allt ihopplockat och utfunderat vilka produkter som skall tas med och hur de skall ställas fram.

Hade också min yngre lillasyster med man och dotter på besök på lördagen.



Och på söndagsförmiddagen hade vi igen gäster när en av mina guddöttrar med man och deras lilla dotter var och hälsade på, och på eftermiddagen min yngre lillebror med fru.

Många trevliga gäster alltså!


Barnen åkte hem tillbaka igår kväll, och idag har det varit en lugn och tyst dag här.
Men en ganska kort dag, eftersom jag sov så länge i morse.

Äggen på de här bilderna är gjorda av äggskal, som jag målat svarta inuti (använde kritfärg, eftersom det var den enda svarta färg jag hade hemma).
Sedan klippte jag ut små bitar av tidningsbilder, som jag limmade på äggen med decoupagelack.

Mina virkade påskägg.



Så ännu några bilder från påskbasaren.  Fina blommor från Nybondas Trädgård.



Långa rader av fina påskblommor.


Och till sist en bild av min påskduk nu när den är färdig.

Påskvädret här hos oss har varit fint, men ganska kallt.
Hoppas nu på lite varmare väder den här veckan.

5 kommentarer:

  1. HEJ!
    Mycket fint ser jag att ni sålde på basaren. Det har varit en kall helg här oxå, hoppas det blir varmare nu så man kan vara ute i trädgården lite.
    Ha det fint !
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Vilka fina saker som såldes på basaren. Så duktiga ni är. Här är det också kallt. Våren har verkligen kommit av sig.

    Ha det gott.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Hei Mona..

    Høres ut som du har hatt en fin påske med familien din. Og så flotte egg du har laget. Det er så hyggelig å lage pynten selv,tenker det var flere som fikk glede av disse:-)

    Ønsker deg en fortsatt fin uke, klem fra meg

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt, påskigt inlägg du fått till..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Vilka fina påsk ägg :) verkar som ni haft en hektisk påskhelg Kram Suss

    SvaraRadera