söndag 15 april 2012

Trädgårdsdags och lite virkning.


Efter en regnig, kall och grå lördag fick vi idag en riktigt fin dag!
Morgonen och förmiddagen var kall och jag hann redan tänka att det inte blir någon 'utedag' idag, men senare på eftermiddagen blev det sol och varmt.  Tillbringade några timmar i trädgården med att städa och plocka ihop kvistar som fallit ner.
Och just nu har vi en riktigt fin och skön kväll.

När snön i min blomrabatt smälte, kom den här fina julrosen fram.
Nu undrar jag varför jag inte har flere?
En superblomma!
Under de senaste dagarna har nästan all snö smultit bort, men visst finns det ännu en hel del kvar också på skuggiga ställen.

Här har jag några penséer på terassbordet.


Gick en kort promenad för att se hur issituationen ser ut.
Ännu ligger isen, så man kommer inte ut till havet (det är mot höger).
Här är en bild som är tagen lite längre mot vänster, och där ser man öppet vatten redan.

Nu har vi också tussilago (äntligen)!

Och blåsippor!


Lagade en sats med kokosbollar idag (innehåller bara kokos, hasselnötter, lite smör, grädde och 70%ig choko).
De försvinner bara så fort...
Måste fylla på mitt hasselnötsförråd.

Har också virkat det här veckoslutet.  Nu blir det mattor, virkade med sex trådar av olika bomullsgarn.  Här i blå nyanser.
Och en annan i bruna nyanser.  Jag tror den skall få några varv till ännu.
Jag har en stor låda med bomullsgarn, men det går åtminstone
500 g till en matta, så de tar nog fort slut på det här viset...

Hoppas ni också haft ett fint veckoslut!

5 kommentarer:

  1. Så vackert hos dig ,här har det varit mulet trots att vi skulle få sol .Blommorna är mest under snön här ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Du är så otroligt flitig och kreativ! Så mycket "vinter" ni har ännu i jämförelse med oss, men snart svallar vågorna fritt hos er också

    Ha det gott!

    kram
    Karin

    SvaraRadera
  3. Nå nog ser det som om isarna skulle försvinna i år oxå :)... Det börjar nog kännas ett sug att få fara ut till stugan..
    Vad flitig du varit... Kan ju vara ganska tungt att virka
    mattor... Vi har virkat korgar av trasor i skolan och man får nog ta ordentlig i virknålen...
    Önskar dej en skön början på veckan !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Jamen, nu verkar det var på gång med våren hos er, eller hur! Många blommor och det är väl ett gott tecken. Tussilago och blåsippor är så fint och julrosor är fantastiska! Jag tycker dom är så fina.
    Fint har du virkat också. Jättesnyggt.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Så fina mattor du virkat. Det ser ut som att våren kommer sakta men säkert till dig med.

    Ha en skön vecka.

    Kram Karin

    SvaraRadera