söndag 22 april 2012

Gäspning!


Vilken gäspning! 
Vi var på födelsedagskaffe igår hos Mattasmannens bror och där fanns den här familjemedlemmen som var lite trött och uttråkad.

Sonen har tagit bilden.

Så här känner jag mig också just nu när jag varit ute i trädgården och jobbat hela dagen.
Vilken dag det har varit! Sol hela dagen och varmt.  Kring 10 grader har vi haft i skuggan.  

Började med att gräva om i komposten och fortsatte med att städa växthuset. 
Och där var det varmt ska ni veta!
Nu är allt gammalt skräp borta och bänkarna är uppgrävda.
Så nu kan jag börja bära in brickor med sådder dit.

Jag har inte sått något idag ännu, men jag har fyllt små krukor färdigt med mylla (168 krukor är klara) och de väntar nu där ute på bordet. 
Kanske jag hinner börja så i dem i morgon kväll.
Men först ska jag ännu gå igenom alla mina frön och skriva pinnar färdigt.

Och ja, mina sådder här inomhus är ännu inte omskolade...
Men man vet ju aldrig, kanske det regnar i morgonkväll och då kanske det blir gjort.

Inte en enda bild har jag tagit idag heller, det får bli till en annan dag.

Så nu får ni istället se en bild av den fina kakan vi blev bjudna på igår kväll.


Önskar er alla en riktigt trevlig fortsättning på söndagskvällen!

7 kommentarer:

  1. här har det varit bara 6 grader o mulet o regn idag ,nu vill vi ha sol ,god tårta ser det ut att vara ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Hihihi hvilket herlig bilde av kattepusen:)) Rett og slett et blinkskudd!! Gjorde nok godt den gjespen der;)

    SvaraRadera
  3. Vilken fin kattbild. Ja har man jobbat i trädgården hela dagen så är man trött när kvällen kommer. Jag lägtar efter att få gräva och greja i trädgården, men här har det bara varit kallt och ruskväder flera dagar.

    Ha en fin vecka

    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Vilken helt underbar bild på katten! Den borde vinna pris! Inga kan njuta och gäspa som en katt och du har fångat det precis.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Vad god tårtan ser ut :) skulle gäspa lika gott som katten om jag finge en sådan tårta :) Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Det var en rejäl gäspning det! :) Katter är för härliga.

    Ja, trädgårdsarbete gör verkligen att man sover gott på natten. All frisk luft och arbete brukar få mig att somna som en stock. En mycket nöjd stock. ;)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  7. Vilket gap den lille missen har då=))
    Smarrig tårta ni blev bjudna på också..

    Kram Maidi

    SvaraRadera