tisdag 26 juni 2012

Innesemester

Vi hade en vacker midsommarafton, men på midsommardagens eftermiddag började det regna och det regnade ännu i går, så då behöver man 'inneprojekt'.
Och för att inte behöva ta itu med några städningsprojekt, så är det riktigt skönt att sitta och handarbeta och titta på Trädgårdsonsdag på tv.  Fyra program efter varann - lyx!

Jag har inte stickat sjalar på länge, så nu kändes det roligt att börja med en sådan.
Tredubbelt garn, mest mohair/angoragarn och åttans stickor.




Idag började det igen regna mitt på dagen.  Och det är kallt!!! Kring 11-12 grader.
Var  idag på besök hos en väninna här i närheten och fotade lite i hennes trädgård. Så här fina pioner hade hon.  Mina egna pioner har inte ännu slagit ut.

En fin kaprifol fanns där också.

Och på gården en stor hög med fina stockar, som hennes man själv 'lagat'. Stockarna skall bli en gäststuga.
Vi klev också upp på berget bakom huset, för att beundra utsikten.

Och till sist en bild på den här vackra kannan, som väninnan har på en hylla i köket.

Ha det så bra!


5 kommentarer:

  1. Men vilken härligt mjuk och go sjal du fick till. Visst är det skönt med regniga dagar då man bara kan sitta inne och mysa med ett handarbete men nu vill jag nog ändå ha lite sommar och sol..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Den där sjalen är helt ljuvlig både i kvalitet och i färger, jag föll som en fura när jag såg bilden, man blir glad!
    Och vilka vackra bilder och den där karln som kan snickra ett hus, honom skulle jag vilja låna ett slag!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. härliga bilder från söder ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. Klok du är som ser till att du har roliga och bra projekt att ta dig för inomhus när det regnar. Bra mycket roligare än städning, tvätt och en massa tråkiga måsten. Heja dig!

    Hoppas att solen tittar fram nu.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Dere har samme vær som oss, og godt å høre at flere strikker i stedet for å städja:))
    Så flott ut ditt sjal!..flotte farger!
    Måtte varmen besøke oss igjen..klem:)

    SvaraRadera