fredag 13 juli 2012

Pioner

Förra veckans tisdag hade jag tandläkare genast på morgonen, och passade då på att tillbringa hela dagen i Borgå tillsammans med dottern.  Vi gick i alla småbutiker i gamla stan, gjorde reafynd och var till några loppisar.

Vi skulle börja med kaffe på torget, men eftersom jag varit till tandläkaren och måste vänta en timme innan jag fick äta, så passade vi på att först gå till klematisparken på västra åstranden, där jag aldrig varit förut.
Tyvärr fanns det inte så många klematisar som blommade just nu, men pioner fanns det istället. Och det är minsann inte illa det heller.

En klematisbild fick jag också med...

Och här en bild av mina egna pioner, som  också blommade i förra veckan, men nu är blomningen redan förbi för i år. Tänk vad snabbt det går.

Här har dagen börjat med solsken, efter kvällens regn och åska. En positiv överraskning, eftersom jag trodde det skulle regna hela dagen idag...

Ha det så bra!


 


1 kommentar:

  1. Härligt när vädret överraskar åt det positiva hållet.
    Så många olika pioner det fanns i parken.

    Ha en skön helg

    Kram Karin

    SvaraRadera