torsdag 12 juli 2012

Lantloppis


Förra söndagen var det igen dags för Lantloppiset, som Marthaföreningen arrangerar här på vår gårdsplan.
Det var ett 20-tal försäljare och fullt med folk igen.
Jätteroligt!

Det hade lovats regn, så vi var lite oroliga för hur det skulle gå.
Men det kom inte en droppe regn under hela loppiset (11-14), emellanåt var det mulet och emellanåt gassade solen (dottern lyckades bränna axlarna., så nog måste det ha varit ganska mycket sol...).
 Däremot regnade det på morgonen före loppiset började!
Vilket orsakade en hel del problem. 
Jag hade fina planer på att få allt i ordning i god tid.  Steg upp redan 6-tiden för att sätta dukar på borden och börja plocka fram alla grejerna vi skulle sälja.
Men då började det regna, så dukarna blev dyblöta, och ingenting kunde plockas fram före 10-tiden, då det slutade.
Så ni kan tänka att det blev stressigt, eftersom de första kunderna börjar komma redan lite efter 10...


Lite fynd gjorde jag också, när jag gick min runda.
En flaska i korg, en fin karaff och ett glastegel, med en ljusslinga i.
Hittade också en hel del böcker, en gardin med fina djurbilder och en tvålkopp.
Och den här fina manchesterjackan, med fint småblommigt bomullsfoder.
Den gillar jag.  Och den kostade  bara 5 euro.
Min ros som jag planterade för något år sedan invid stallbron, har en massa knoppar i år. 
På söndagskvällen (när det var lugnt, inte en vindpust) fick jag den smarta idén, att jag skulle ställa den här bambustegen bakom blomman så den skulle få klättra på den.
Det blev fint.
Eller hur?
Men vet ni hur det gick? Jo, det började blåsa ganska hårt och när jag gick ut på måndagen såg jag att stegen blåst omkull och brutit ner rosen... Som tur hade den inte brustit helt och hållet, så jag tror nog den hålls vid liv, för nu har nya knoppar slagit ut.
Ibland borde man tänka längre än näsan är lång...

Ha det så fint! Jag njuter av min nästsista semesterdag...

1 kommentar:

  1. Jag tar över din semester eftersom min börjar imorgon ,kram nette

    SvaraRadera