måndag 8 juli 2013

Lantloppis

Igår var det dags för den årliga höjpunkten här på vår gårdsplan, nämligen Lantloppiset, som arrangeras av Pellinge Marthaförening.
Det var en hel massa folk som besökte loppiset i år igen.
Så roligt.
Vi har alltsom oftast haft tur med vädret och det hade vi i år igen. Solen gassade och det var varmt. Mycket varmt.
Både dottern och jag var ganska röda om axlar och armar i går kväll...

Det var lite bråttom i början, så de här bilderna är tagna sedan när det redan lugnat ner sig lite och jag hann börja gå omkring.

Här kan man faktiskt göra fina fynd.

 

 

Mina fynd kommer här.

En gammal duk, ca 120 cm lång, fodrad med ylletyg, i halvkorsstygn (eller vad det nu kallas). Betalade en euro för den!

Den här (pärm? tavla?) är sydd med likadana stygn, den är uppspänd på papp och ser ännu äldre ut. Den kostade 3-4 euro.

En vacker kaffepannsmössa, som kostade 5 euro, men den fick jag för 3 euro.


En kudde i fleece med fina broderier, som kostade 2 euro.

Två tunga metalljusstakar för 3 euro styck.

En ljuslykta för 5 euro.

Dessutom köpte jag en bok och en fin nyckelring, som var gjord av gammalt blåvitt porslin, men den har jag inte bild på just nu.


Ha det så bra!



 

1 kommentar:

  1. Vilka fina fynd du har gjort. Den lyktan var extra tycker jag.
    Ser att du njuter sommaren, så fint. Nu är årets bästa tid :)

    SvaraRadera