söndag 29 juni 2014

Konfirmation

 Det blev igen länge sen senaste blogginlägg. Började semestern redan för länge sedan. För två veckor sedan på måndag, men fick flunssa före midsommar och förra veckan hade jag stegring och feber från måndag till torsdag, så jag har bara vilat och vilat. Och inte ens haft lust att göra det jag skulle ha kunnat göra, såsom sticka, sy, blogga och dylikt. 

Men på fredagen var jag feberfri och nu gäller det att försöka sätta igång med allt roligt jag tänkt göra på semestern.

Igår var vi till Lojo på konfirmation, när min yngsta systers dotter blev konfirmerad. 

Men först var vi till min andra syster, som bjöd oss på mat. Grillribs, sallad och nypotatis - det var supergott! 


Det regnade och regnade och regnade hela långa dagen, men några bilder tog jag från hennes trädgård. Här en schersmin, som är sååå full med blommor och knoppar.

Den här uteplatsen, med en hästkastanj som tak, gillar jag.



Och regnvåta pioner. Vackert.

Där höjer sig Lojo kyrka ovanför trädtopparna.






Den vackra konfirmanden. Tänk, nu är alla kusinerna konfirmerade, eftersom hon är den ymgsta av de tio kusinerna.

Kaffebordet var så vackert! Och allt smakade super,  super gott!




Men som sagt, vädret var inte så där värst fint... Inte så roligt för chauffören, eftersom man inte såg så mycket.

Lika grått och regnigt i Borgå, när vi kom hem tillbaka.

Regnmätarna var nästan fulla, när jag kollade dem på kvällen, så en hel del vatten har det kommit.

Nu väntar jag på lite uppehållsväder, så att det går att klippa gräs. För nästa söndag är det dags för Lantloppis.

Ha det så bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar