måndag 8 december 2014

Lite julförberedelser

Vaknade tidigt idag till en ledig dag. Underligt att man alltid vaknar tidigt och är hur pigg som helst när man inte skall på jobb, och skulle få sova länge.... Men kanske beror det också på att att jag var så trött igår kväll och gick tidigt i säng. 

Ute är det nästan storm och flere plusgrader. Så idag vågar jag inte ha ljus och brinna ute. Den här bilden är tagen en kall kväll när det var frost.

Har idag redan hunnit virka en till pannlapp färdig och börjat på en ny. Diskmaskinen är också fylld och nu kanske jag skall börja sy lite. 

Igår var jag tillsammans med dottern på Annas Julmarknad i Borgå och sälja. Det var ganska mycket folk i rörelse, eftersom det var flere olika julmarknader i stan. Fast vädret var inte det bästa, regnade en hel del. 

Fullt ståhej, när cirka 70 försäljare plockar fram sina saker.

Här en bild av kottarna jag målade förra veckan.

Lite jul har börjat krypa fram här hemma också. Ljus i fönstren och lite ljusslingor här och där.



Önskar er alla en fin vecka! Och jag skall fortsätta njuta av min lediga dag.


1 kommentar:

  1. Va mycket fint du har gjort..Bollarna va ju tjusiga!Har du en "gammal boll som stomme"?.Ser att du har Taika kopparna å, nu har jag 6 st av dem, de är ju så fina!

    SvaraRadera