måndag 17 november 2014

Juldekorationer

Så har en ny vecka igen börjat. En arbetsvecka som för min del blir kort, eftersom jag är ledig igen på torsdag och fredag. 

Fick inte så där väldigt mycket gjort förra veckoslutet.  Det tar liksom en dag först att komma igång, och se  när man är full av energi och har lust att göra allt möjligt, då är det igen söndagskväll.

Men lite pyssel fick jag färdigt, och på söndagen bakade jag pizzabullor, Astaspaj (paj med fyllning av grönsaker och mjukost), lagade tacogratäng och knackkorvssoppa. Kände mig riktigt duktig. 



De här julbollarna fick jag färdiga. Gamla julgransbollar, som jag limmade tyg på och så virkade jag en liten blomma, som jag trädde på. 


Men nu tog bollarna slut, så jag måste söka bland mina julsaker om jag har flere sådana bollar som jag inte använder.  Annars måste jag till loppis och köpa flere. Det brukar finnas mycket av dem där den här tiden på året. För det skulle vara roligt att pröva med andra tyger också.


Inspirationen fick jag från senaste Country Living tidningen. Titta så vackra de här är!






Blomman är så enkel som den kan bli. Provade först med små virkade blommor/stjärnor som jag köpt på loppis, men det gick inte att träda dem på, eftersom mittringen måste vara tillräckligt stor.

Ha det så bra!


1 kommentar: