söndag 1 mars 2015

Vår i luften

Just nu regnar det ute, men annars har det varit en fin dag idag, fastän det varit ganska grått och mulet. Men det är plusgrader, det har inte varit hård vind, fåglarna kvittrar och det är bart på marken. Nästan all snö har smultit bort, liksom isen från vägarna.

Var ut och gå på eftermiddagen och vägen var helt bar. Roligt att gå när man inte behöver vara rädd för att halka. Senast jag gick här var det isgata.



Isen ligger ännu och det finns snö vid stränderna, 


men annars ser det ut så här.

När jag kom hem från promenaden städade jag på terassen, och krattade lite. Kunde bara inte låta bli....


Hann också baka lite idag. Här är det semlor.


Kanelbullar med äppelmos.


Och en hel panna med blåbärsrutor. Alla recept från Tidningenhembakat.se.

Med ljuset kommer också energin tillbaka, och jag har pysslat med allt möjligt annat också det här veckoslutet. Men det visar jag i ett separat inlägg.

Ha det så bra!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar