lördag 27 februari 2010

I dag vaknade jag till att telefonen pep. Jag hade fått ett meddelande. Klockan var endast 7.05. Men det var en mycket trevlig överraskning. En god vän i England meddelade att hans andra barn, en dotter, hade blivit född klockan 3.55 engelsk tid. Han lovade skicka bilder snart.



Dagen har varit dimmig och grå, men varm... Temperaturen kring +/- 0 grader. Det droppar från taket för fullt. Och nu väntar vi att snön från hustaket skall komma ner innan det blir kallt igen. Det var plusgrader redan igår, och de har lovat likadant väder ända till tisdag. Regn, snö och plusgrader. Våren kommer sakta.

Vinterledigheten börjar nu gå mot sitt slut. Otroligt vad snabbt det går. På torsdag var vi till stan för att bunkra mat. På samma gång körde vi ut till köpcentret för att köpa sytråd från Eurokangas. Var också till Jysk där jag hittade en packe tyg billigt och till Hemtex där jag hittade dessa fina kaffemuggar. Perfekt storlek. Dessutom köpte jag såmull (det börjar snart bli bråttom att så alla tidiga frön) och tre buketter med tulpaner.

På fredag blev det stadsresa igen, eftersom Mattasmannen skulle till laboratoriet och inte ville åka ensam, eftersom han inte visste hur nära dörren han skulle kunna parkera. Det är inte så lätt att röra sig med rollator i all denna snö.

Lite stickande har det också blivit. En halsduk blev klar och nu håller jag på med en sjal. Provade också virka några armband. Skall visa bilder senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar