tisdag 23 februari 2010

Vinterledig

Jippii! Den här veckan är jag vinterledig!
Idag har det snöat hela dagen och temperaturen har stigit. På eftermiddagen var det endast cirka -2 grader och riktigt lugnt. Man har glömt att det kan vara så här varmt ute. Jag var just ut och skottade lite snö framför garaget och trappan. Det har kommit ungefär 15-20 cm idag. Jag hoppas någon kommer och plogar vägen i morgon, eftersom vi skall få pellettspåfyllning, och jag hoppas bilen kan komma fram.

Igår och idag har jag sytt. Jag har förnyat textilerna i köket. Av ett quiltat sängöverkast, som jag köpte för 4,- euro på loppis sydde jag överdrag till den här stolen.


















...och gungstolen fick kuddar med nya överdrag.










Kuddarna på de vita stolarna fick också nya överdrag av några gamla tygbitar jag hittade i mina gömmor. Och lampan som var grannrosa fick nytt tyg.

















Stolarna vid matbordet blev som nya med överdrag av ett gammalt påslakan och virkade små dukar som jag har köpt för några euro på loppis. Påslakanet var storrutigt på ena sidan och smårutigt på andra och räckte till ganska mycket. Förutom de fyra stolarna fick "tidningskorgarna" också nytt utseende.


Jag var mäkta stolt när detta allt var klart. Och så energisk att jag började baka. Det blev tre limpor, semlor, kanelbullar, bullar med fyllning av mandelmassa och bullar med riven choklad. En del frös jag ned, för jag tror inte vi klarar av att äta upp allt annars innan det blir gammalt.
Jag har mycket rum i frysen nu när jag frostade av och städade den ena frysen på söndagen.

Ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar