fredag 17 september 2010

Äntligen fredag


Nu är det äntligen fredagkväll.  Skönt!  Idag har det varit verkligt omväxlande väder.  Regn, sol, regn, sol, sol och regn, regn och sol.  On-off-on-off  och däremellan båda på en gång.


Regnbåge och mörk himmel, regn och solsken på en gång.





Jag hade tänkt fira fredagskvällen med att se på Trädgårdsfredag och samtidigt laga några sjalar färdiga till torget i morgon, men det blev inget av det. Trädgårdsfredag alltså.  Det visas tyvärr inte på SVT World i kväll utan först som repris någongång i natt, 3-tiden och i morgon mitt på dagen.  
 Och sjalarna får nog då också vänta.  Jag tror nämligen jag börjar bli färdig för sängen.   Det brukar bli så på fredagskvällar.  Efter arbetsveckan är jag så trött, att jag ofta går till sängs redan 9-tiden på fredagen , fast jag i veckan är uppe till 11-tiden. 
Dessutom har jag spännande sängläsning på gång.  Jag hittade äntligen för en tid sedan alla tre Stieg Larsson böckerna på loppis för 2 euro styck. 
Det här är ju böcker man borde ha läst för länge sedan, men bättre sent än aldrig.

Önskar er alla en trevlig fredagskväll!



2 kommentarer:

  1. Da er vel du i seng nå;)
    Fredag er den beste kvelden i uka, og da siger det over oss;)
    Kos deg og slapp godt av i helga, klem fra meg;)

    SvaraRadera
  2. Konstig väder nu om dagen, men bägge samtidigt? Det ser festligt ut på ditt foto, stiligt! Trött på fredagen ja, hela veckan sover man för lite, så på fredagen sover man hela kvällen och långt ut på förmiddagen. Själv brukar jag tänka/ önska mig att jag hade vett att lägga mig lite tidigare på tisdagen också, kanske hade man orkat lite fredagsmys då..
    Ha en fin söndag :)

    SvaraRadera