söndag 5 september 2010

Veckoslutsprogram


Lördagsförmiddagen gick som vanligt på torget, men det börjar bli ganska lugnt där nu.  Inte så mycket folk nu längre.  Kallt var det dessutom.  Endast 8-9 grader.  Fastän vi hade mycket kläder på,  så var  vi ganska genomfrusna när vi kom hem därifrån.  

På eftermiddagen var det sedan dags för födelsedagskalas. Mitt yngsta gudbarn fyllde 7 år och firade med stort kalas.



Tårtan var jättestor och god, och fint dekorerad med Peter Pan.




Annars var det sjörövartema.




Idag har jag försökt få min mangelhög att minska.  Jag vet inte när jag senast manglade.  Någongång i våras tror jag ...
Men nu är alla lakan och dynvar manglade och de flesta kökshanddukarna också.  Det finns endast en pytteliten hög kvar.  Sedan återstår endast strykhögen, som också är ganska stor...  Men det får bli till nästa veckoslut.  Fast den blev betydligt mindre idag när jag plockade bort alla sommarkläderna och satte undan dem...

Jag hann också en sväng ut i skogen idag.  Det börjar ju så småningom bli trattistider och jag bara måste kolla läget.  Jag älskar att plocka trattkantareller, och jag har varit lite rädd för att det inte kommer några i år när det varit så torrt.  Men regnet som kommit de senaste veckorna har nog gjort sitt.

De är på kommande!  De är ännu pytte, pyttesmå, men om några veckor är det nog dags att börja plocka. När jag var ut i skogen passade jag också på att plocka lite ljung och linnea till kransar.



På kvällen var jag på ljusparty hos en väninna, som bor i ett väldigt vackert hus med utsikt ut över öppna havet.


Det var en riktigt trevlig och avstressande avslutning på veckoslutet. 



Ha det så bra!

1 kommentar:

  1. Ja, jag älskar ju också att plocka trattkantareller, det är något visst med dom, det är en sport att finna dom och sedanär dom så härliga att ta i.
    Våra är lite mer komna än dina, jag får ta en ny runda i morgon, det är alltid lika spännande.
    VIlken fin tårta det var på kalaset!
    Ha det bra, kram
    Agneta

    SvaraRadera