torsdag 10 mars 2011

Fröinventering


Nu, äntligen, har jag kommit igång.  Frökatalogen, som jag fick redan i januari och som jag gick igenom redan då och prickade för vad jag skulle vilja ha, sökte jag fram igår.  Jag gick igenom det som jag prickat för, och skrev lista över vad jag skall beställa.

Nu gäller det bara att få det beställt också.




Det här är min röda plåtlåda, där jag förvarar mina fröpåsar.  Jag tog fram den också igår kväll och gick igenom allt som fanns där. 

 
 Och där fanns mycket mer än jag trodde.  Den var full med intressanta påsar.  Jag kom inte ihåg att jag hade så mycket spännande frön där.

Dessutom hade jag varit riktigt duktig förra våren och satt de fröpåsar jag sått i plastpåsar enligt när jag sått dem.
De första fröna sådde jag ifjol 6.3.



Nu har jag gått igenom och sorterat innehållet i lådan och kastat bort tomma påsar.  Nu är allt klart för sådd!  Nu känner jag, att jag igen har kontroll över det hela. 

På veckoslutet skall fröna komma i jorden!

Här är listan på vad jag tänkt beställa:
- tre olika sorters rosenskära (Double Click, Psyche White och Tetra Versailles)
- krasse (Empress of India och Jewel Cherry Rose)
- Zea dekorationsmajs
- Rosenvial
- Svartöga (Sunset Shades och Micro Dot)
- Clematis Korean Beauty
Och också endel grönsaksfrön.

Ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar