torsdag 17 mars 2011

Hortensia och grattisar

Med de här blombilderna vill jag gratulera min yngre lillebror
som har födelsedag idag! GRATTIS!
Jag tog de här bilderna förra söndagen, när Marthorna ordnade en välmåendedag på kursgården.

När jag sedan flyttat över bilderna till datorn och såg den här bilden här ovanför, så blev jag ganska överraskad. Har ni sett vilken blomma?!!
Den ser helt ut som en tygblomma.
Jag hade aldrig kunnat tänka mig att en hortensia ser ut så här i närbild.




På välmåendedagen kunde man få olika behandlingar som massage, ansiktsrengöring, make-up, hårklippning och fotvård.

Det fanns också underkläder, barnkläder, magnetsmycken, aloe vera produkter och olika hantverk till salu.
Mellan behandlingarna kunde man njuta av en kopp kaffe med en jättegod skinkpaj, karelska piroger eller/och en bulle.






Ha det så bra!

2 kommentarer:

  1. Vet du, min första blick på blomman gav mig konstkänsla, men har naturligtvis aldrig tittat så nära tidigare - häftigt!
    Fin tanke med en välmåendedag!
    Trevlig helg1 /Bea

    SvaraRadera
  2. Ja vilken märklig blomma, jag trodde den var i tyg också! Så fint med en välmåendedag och så mycket vackert hantverk!
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera