lördag 5 maj 2012

Blommor i trädgården


 
Det har varit lite för mycket på gång de senaste två veckorna, så jag har inte hunnit sätta mig ner framför datorn i lugn och ro för att läsa bloggar eller skriva inlägg.
Mycket på jobbet, mycket här hemma som skall fixas och lite flunssa på gång har gjort att jag inte riktigt hunnit med allt.
För någon vecka sedan var krokusarna så här fina, men nu har det blommat ut och andra blommor har slagit ut istället.

Här kommer ännu några bilder på min julros, där en humla hade blivit överraskad av kylan och satt nästan helt orörlig på samma plats i ett dygn.
Men den var vid liv, för medan jag försökte zooma in den, så rörde den lite på ett framben...
Just nu blommar de pyttesmå narcisserna och den här blå blomman som jag inte kommer ihåg vad den heter.

Också de här små tulpanerna (någonslags flocktulpan, tror jag) har slagit ut.  Fotade på kvällen när solen inte mera lyste på dem, så därför är de inte utslagna här.

Också dvärgtulpanerna har börjat slå ut.
Tillsvidare har haren låtit tulpanerna vara ifred, men jag såg honom här en morgon när han skuttade iväg bakom uthusen då jag var på väg till jobbet, så man kan aldrig veta när han slår till...

Scillan blommar också nu.

Och narcissena slår ut vilken dag som helst.

Och hela gräsmattan på nedre sidan av huset är täckt av nunneört och vårlök.  Svår att visa på bild, men det är så vackert!

Önskar er alla en riktigt fin lördag!

4 kommentarer:

  1. Våren har kommit till Mattas! Härligt och jag blir vansinnigt avis på en hel äng med nunneört - otroligt vackert!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. så mycket vackert som blommar hos dig ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Så är det ibland :) blir mest på helgen jag hinner in o läsa och skriva någon rad Kram Suss

    SvaraRadera
  4. What a lot of beautiful spring flowers you have Mona, so pretty!
    Thanks for sharing these lovely photos, and I bet you gave Mr Bee a surprise with your lens!

    Have a great weekend Mona, and thank you so much for the Birthday Wishes!

    Gill xx

    SvaraRadera