söndag 13 maj 2012

Morsdag


Idag är det morsdag och både dottern och sonen har varit hemma hela veckoslutet.
Vi firade både morsdag och mattasmannens födelsedag
med god mat och kaka.

Dottern bakade sin morotskaka, som är supergod!

Ännu finns det en liten bit kvar av den, men inte länge!


Jag fick helt ljuvliga morsdagspresenter.  En hel kass full med härligheter! Av sonen fick jag två förpackningar Wienernougat som är min favoritchoklad (jag sitter just nu och mumsar i mig första lådan med god fart) och en olivkräm.

Dottern hade lagat så fina saker.  En stor glasburk med ingredienser till Chocolate Chip Cookies!

Allt är färdigt i burken, utom ägg och smält smör.

Och tre burkar med scrub, som hon också lagat själv!

Och ännu några runda tvålar, som hon lagat av en köpt tvål - rivit med rivjärn och blandat i något som jag inte nu kommer ihåg vad det var (vatten kanske?) och sen format till bollar.
Nu skall det bli skönt efter allt trädgårdsjobb idag att gå i duschen och prova alla de här grejerna!


3 kommentarer:

  1. Så fina presenter och en så härlig morsdag du haft! Tårtan ser ju alldeles supergod ut!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt god ser tårtan ut... Ett sTort grattis till H från oss.. Det var en helt under bar dag idag !
    Önskar dej en fin maj-vecka!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig firarhelg ni har haft! Grattis i efterskott! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera