torsdag 9 augusti 2012

Var är de varma augustinätterna?


Det måste ha blivit något fel i leveransen.  Jag beställde varma augustinätter i hela augusti, inte endast en (eller kanske det har varit två...).

Förra natten var kall, vi hade endast 9 grader i morse när jag for iväg till jobbet, och det ser inte ut att bli så mycket varmare nätter de närmaste dygnen...


Vindruvorna skulle behöva mycket sol och värme nu för att mogna.

De här vackra stockrosorna blommar nu.  Färgen är nästan svart.

Knopparna på de vita stockrosorna har inte riktigt ännu slagit ut.


Och så kan jag inte låta bli att visa min nya blomrabatt igen...

En färgkakofoni.


I växthuset är det gurktider.  Vi får frossa i gurka på veckoslutet.

De här paprikorna skulle också behöva mycket värme och sol ännu för att bli färdiga.
Men äpplena mognar i rasande takt.  Jag tycker de skulle kunna vänta lite till...
Vinbär i massor som skall plockas och kokas nu på veckoslutet.

Den här krassen är inte alls lika fin som den på baksidan av huset.  Här är bladen jättestora, men den har just inga blommor alls.

Och så lite bilder från framsidan av huset.




Ha det så bra!



1 kommentar:

  1. Jösses, så fint du visar!!! Vindruvor??? Och svarta stockrosor!?? WOW!
    Ja, varmt har det inte varit ens om dagarna!!!

    Kraam!
    -Pia-

    SvaraRadera