söndag 19 augusti 2012

Spegelblankt hav och rosenskäror


Nu har vi fått de varma augustinätterna.
Hela förra veckan var det varmt och vackert.
Och kvällarna är nu varma.  Just nu har vi kring 17 grader, fastän det regnar,  eller egentligen duggar det bara lite.

Så här fin var lördagsmorgonen när vi kom till torget 8-tiden.
Havet ligger spegelblankt...


Fina solrosor utanför Sundö gårds torgstuga.
(vet ni förresten, att solrosorna skall sättas i varmt vatten, så håller de sig fina mycket längre!)

Jag har sått en hel del rosenskäror, och nu har de börjat blomma.
Jag har olika färger, enkla och dubbla.

Jag gillar rosenskäror, det är lätta att odla och blir stora och fina.

Det här veckoslutet har jag nu äntligen hunnit städa lite, och idag var det min tur att hålla öppet på museigården, så jag var där mellan 12 och 16.  Idag hade jag sällskap av dottern.
Eftersom det inte är någon rusning där, så hinner man handarbeta en hel del under de timmarna.
Idag klippte jag gamla t-skjortor, som jag virkar till mattor.
Det skulle naturligtvis gå lämpligare att köpa färdiga trikåtrasor,  för klippandet tar ganska lång tid, men jag gillar att återanvända.


1 kommentar:

  1. Håller med dig om rosenskärorna dom är jättevackra.Vi har också haft underbart väder men idag var det mulet från o till ,kram Nette

    SvaraRadera