måndag 5 augusti 2013

Lördagspromenad

Här kommer lite bilder från lördagens kvällspromenad.

Jag blev själv lite överraskad när jag ser på bilderna här nedanför.

De ser inte så där väldigt somriga ut, tycker jag...

Mera så där sensomriga, eller hur?

Och fast jag inte riktigt ännu är klar för sensommar, så är det väl bara att godkänna fakta. Det är sensommar.

För ljungen blommar, renfanan har blommat redan länge och vi såg nästan mogna lingon längs vägen.

 

Mårran lever och mår väl.

 


Där på den mörka åkern i bakgrunden odlas kummin, och den börjar också se ganska mogen ut.
 
Kapellet, sett från sidan.


Porten till kapellet och gravgården.

Fina speglingar i vattnet nedanför övergångsbron.

Mogna nypon.

Jag är nu också redan fjärde veckan på jobb efter semestern. Säg mig, vart tar den här tiden vägen egentligen?

Ha en fin vecka!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar