söndag 4 augusti 2013

Odlingar

Det har varit en fantastisk sommar hittills, men liiite för torrt för att man skulle få en frodig trädgård. Det mesta lider av torkan, buskar, gräsmattan och alla blommor.

Man borde vattna flere gånger om dagen, men det blir inte av.

Men stockrosorna har inte behövt så mycket vatten. De är stora och fina. Jag gillar den här mörka, nästan svarta blomman (Nigra).
Vit klematis.
Rudbeckiorna har också klarat sig ganska bra.
Liljorna frodas också.
Stilig!


Och i växthuset är tomatplantorna stora och fina och har en massa tomater. Röda har det inte ännu blivit, men de lär väl hinna bli.
I år har jag flere olika sorter också.
 
Men krassen och ringeblommorna har inte riktigt trivts i år. Jag sådde kanske lite mindre i år, och dem som jag sådde har inte riktigt tagit sig. Ringeblommorna är små och torkar bort, likaså krassen. Dessutom är det någon som äter upp bladen på krassen, de är fulla med hål. Den här lilla krassen kämpar på och har en stor blomma, fast bladen är pyttesmå.

Den här i kruka trivs bättre, men bladen är fulla med hål.

 

1 kommentar:

  1. Fina blommor du har, trots torkan.
    Mina krassar har samma ohyra och trivs inte annars heller.

    Hos mej verkar det som om pelargonerna är dom enda som stormtrivts denna sommar.

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera