fredag 14 november 2014

Återvinning

Här är vad jag pysslat med den senaste tiden. Jag har köpt en hel del ylletröjor från loppis, som jag sedan tovat i tvättmaskinen.

Nu lagade jag hjärtan och granar av dem, och av de minsta restbitarna lagade jag broscher.

Granarna är inte ännu riktigt färdiga, men kanske jag får dem klara det här veckoslutet. Om jag inte blir inspirerad att göra något helt annat....

Hjärtanen är inte heller riktigt färdiga ännu.





Det här broscherna skall ha en knapp mitt i, men jag har lite svårt att bestämma mig för vilken knapp jag ska välja...




Så har jag också stickat kuddar av gamla t-skjortor. En t-skjorta för varje rand.



Och här en till i lite andra färger.


Och vad håller jag på med i kväll? Jo det här. Började sticka en pläd av trikåtrasor och så testade jag att göra julbollar. Återkommer till det här sen när jag har kommit lite längre.

Ha det så bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar