fredag 14 november 2014

Novembermörker

Här kommer några bilder från mina lediga dagar. Den här tiden på året är det lite svårt att hitta all den energi, som man så gärna skulle vilja ha. Dagarna är korta och mörka. 
 Först väntar man på att det skall bli ljust, och så märker man att det redan har börjat bli mörkt igen.


Städade lite, inte så mycket som jag hade tänkt mig, men bättre än ingenting. Mina orkideer har nu blommat färdigt och det var dags att plocka bort alla torra blommor. 


Bakade gjorde jag också. Kanelbullar och chokobullar. Och en stor burk med kanelsmåbröd.
På söndagen, farsdagen, bakade jag en rulltårta och dottern bakade en Britatårta.

På lördagskvällen var det trevligt att sitta och laga mera hjärtan och njuta av glögg och julmusik i ett nystädat hus.

Hann också med en hel del utejobb, och nu börjar allt vara klart för vintern. Den här blomman kämpar ännu på så här mitt i november.


Önskar er alla en fin fredagskväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar