söndag 10 oktober 2010

Energin och inspirationen är tillbaka!

Igår blev det inte så mycket gjort, men idag har jag varit full av energi och fått en massa saker gjorda.
Jag jobbade många timmar ute i trädgården och fick bland annat följande saker gjorda:
- utemöbler, parasoll och andra saker in till vintern
- simbassängen med tillbehör in
- fick ordning på alla krukor och burkar
- vattenslangarna in
- lagade ny blombänk
-planterade mina stockrosor
- tömde lite mull från komposten och satte den på rosorna och klematisarna.  Magnolian fick också lite ny mull

- plockade äppel

Här är gamla bastulaven som vi kastade ut från bastun.  Nu får den vara mitt nya planteringsbord och blombord.  Det gamla planteringsbordet höll på att gå i bitar.

Krukorna är nu i fin ordning.  Färdiga för nya planteringar och såddar när våren kommer.



Sedan blev det både kanelbullar och ostsemlor. Och två påsar köttbullar, som jag satt i frysen.



Och ännu lite stickning medan jag såg på dansprogrammet i tv.  Här är en ny sjal på gång.

Känner mig riktigt nöjd, fastän jag inte hann ut i svampskogen...

En riktigt fin ny vecka till er alla!


1 kommentar:

  1. oj, allt på en dag? det hade tagit mig en vecka, minst!

    SvaraRadera